donderdag 8 mei 2014

Problemen beeldscherm Teasi One / Teasi One2 / Teasi Pro

Teasi One - One2 - Pro problemen beeldscherm


Regelmatig horen we de "klacht" dat het beeldscherm / de display niet meer goed reageert, zowel voor de Teasi One als de Teasi Pro. Van de Teasi One2 hebben we dit nog niet gehoord, maar goed, deze is ook nog maar enkele dagen in de handel. Omdat de Teasi One2 dezelfde software gebruikt als de Teasi One en Pro, geldt onderstaand dus ook voor de One2.

In de meeste gevallen is er niets aan de hand wanneer het scherm niet meer goed reageert op aanrakingen. Wanneer de nieuwste software op de Teasi is geïnstalleerd, kan het scherm eenvoudig gekalibreerd worden, waarna deze weer normaal functioneert.



Kalibreren van het beeldscherm van de Teasi One / Teasi One2 / Teasi Pro:


  • Installeer eerst de nieuwste software op uw Teasi One / One2 / Pro.
  • Ga naar "Instellingen" (het tandwieltje linksonder) 
  • Ga naar "Scherm" (het zonnetje) 
  • Klik onderin het scherm op "Begin"
  • Op het scherm zullen nu kruisjes verschijnen die aangeraakt moeten worden.
    • Eerst 1 in het midden, daarna steeds in een hoek
    • U moet een aantal rondjes maken, zodat de Teasi de punten goed kan opslaan
    • Zorg ervoor dat u precies op de kruisjes drukt, anders krijgt de Teasi wisselende info en blijft u kalibreren.
  • Na een tijdje zal de Teasi aangeven dat het kalibreren is gelukt. Het scherm functioneert dan weer normaal.
Teasi One - One2 - Pro Hoofdscherm


Teasi One - One2 - Pro Instellingen


Teasi One - One2 - Pro Scherminstellingen


Teasi One - One2 - Pro Kalibratiescherm



Wanneer bovenstaande niet werkt, sluit u de Teasi One / Teasi One2 / Teasi Pro dan af (Power knop 15 seconden ingedrukt houden) en probeer het later nog eens. Wanneer ook dit geen effect heeft, zal de Teasi voor reparatie retour moeten naar de fabrikant A-Rival.


Bij het retourneren van de Teasi dient u rekening te houden met de volgende punten:
  • Gebruik alleen de originele verpakking
  • Stuur een uitgebreide omschrijving van het probleem mee
  • Voeg uw naam en adresgegevens toe, samen met een kopie van het aankoopbewijs
  • Frankeer de Teasi en stuur hem op
Adresgegevens Teasi Service & Support Centre:
Firstservice GmbH
Kleine Duwelstr. 21
DE-30171 Hannover

U kunt ook telefonische contact opnemen via: +49 (0)511 - 12383506
Of stuur een email naar: support@firstservice-gmbh.de

6 opmerkingen:

  1. De teasi one zegt dat de afstand Nootdorp Delft meer dan 300 km is en kan dan niet de navigatie geven
    Hoe los ik dat op

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij het invoeren van het adres staat Nederland heel vaag getypt,hoe kan ik dat veranderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe kan ik net rode kruisje links boven weg krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De afstand van Nootdorp naar Delft is 596 km,dat klopt toch niet?
    Nu kan de teasi one de navigatie niet berekenen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik heb zwarte strepen en zwarte vlekken op display, apparaat weinig gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het scherm van mijn teasi one 3 begint af te pellen, hebben er nog mensen dit voor?

    BeantwoordenVerwijderen

Teasi One

De TEASI One (van A-Rival) is een uitgebreid GPS-navigatie systeem en uitgebreide trip-computer voor fietsers en wandelaars.

De Teasi One biedt echte navigatie op alle wegen en is eenvoudig en intuïtief te bedienen. Dankzij zijn duidelijke menu's en de goed leesbare kleuren touchdisplay staat de Teasi One garant voor optimaal gebruik in het donker of bij fel zonlicht.